Brev:
Start på skemad
9. april 2012
Alder:
4 mdr.
Start på skemad
Kære Helen
Jeg har købt din bog børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)
Grunden til jeg skriver til dig er fordi jeg har læst det du skriver vedr. opstart på skemad. Tidligst 4 md. og senest 6 md. Og du skriver at man skal forsøge at finde det rette øjeblik at introducere sit barn for den første skemad og at det skal være om formiddagen.
Jeg har igennem de sidste par uger følt at min lille dreng, på i dag 4 måneder er ved at være klar til at prøve at smage på grøden. Men jeg kunne godt tænke mig at spørge dig, om du tror jeg aflæser ham rigtigt inden jeg forsøger mig.
Han har de sidste 3 uger ikke taget på, selvom han ”spiser mig ud af min egen krop”- og det skal lige siges, at jeg har rigtig meget mælk i brysterne. Han er en stor dreng på 8,4 kg. Han har de sidste par uger være ekstrem opmærksom på vores mad og stopper alt aktivitet, når vi begynder at spise. Han følger os nøje med øjnene og nogen gange begynder han at smågræde lidt imens han ser på os. Jeg har prøvet at stikke et lille stykke banan hen og lade ham slikke på den og han er et stort smil når det er.
Jeg har længe givet ham d-dråber på ske og han er bare så dygtig efterhånden til at modtage skeen. Han sætter sågar sine små hænder ovenpå mine når skeen bliver ført ind i munden :-)
Derudover så er der jo det problem med, at han vågner et utal af gange om natten og generelt ikke sover særlig godt så snart han får en tår mælk er alt godt igen. Jeg tænker simpelthen han ikke bliver helt så mæt længere udelukkende af mælk?
Jeg vil jo nødig starte for tidligt.
Måske er dette et dumt spørgsmål men er majsvælling og majsgrød det samme?
Jeg har jo læst i din bog at man helst skal starte ud med de den slags grød der ikke har for store gryn, og man skal lave den lidt tynd de første gange.
Jeg kunne godt tænke mig at forsøge mig i weekenden, hvis du mener det ikke er helt ved siden af det jeg skriver? :-)
Jeg glæder mig til at høre fra dig og på forhånd tak for svaret.
Kærlig hilsen
Linda